Nagyon elhízott kell fogyni

Így diétázzon 100 kiló felett – Étrend+tanácsok

Így diétázzon 100 kiló felett – Étrend+tanácsok

Fotó: Shutterstock Az elhízásnak számos testi-lelki oka van, amelyhez hozzájárulnak külső-belső tényezők. Mivel egy húsz, vagy annál több kilós túlsúly nem egyik pillanatról a másikra rakódik az emberre, hanem sok összetevő hatására, éppen ilyen összetett feladat ezek leadása is.

  • Felső szemhéj zsírcsökkenése
  • Hogyan lehet fogyni lassú anyagcserével
  • :: Keresés - InforMed Orvosi és Életmód portál ::
  • Alultápláltságot jelent.
  • Hogyan éget zsírt a hasban
  • Alultápláltságot jelent.
  • Ugyanakkor számos egyéb jellemzővel bír, amelyek elsősorban az anyagcsere sebességének lelassulásában, hormonváltozásokban, szív-érrendszeri zavarokban, ízületi megbetegedésekben érhetők tetten és fokozatosan alakítanak ki esetenként visszafordíthatatlan változásokat a szervezetben.

Összetett figyelmet igényel az új étkezési rendszer összeállítása, de ennél is nagyobb figyelmet az edzésterv megalkotása. Ahhoz, hogy ez az edzésterv valóban megfelelő legyen, tisztában kell lennünk az elhízás okaival és típusával.

Az elhízás (Obesitas)

Külső okként klasszikusan a helytelen táplálkozást, a mozgásszegény életmódot és olyan gyógyszerek szedését szokták emlegetni, amelyek mellékhatásként súlygyarapodást okoznak. A belső okok a genetikai tényezők — vagyis a hízásra való fokozott hajlam, genetikai betegség, idegrendszeri, vagy hormonális problémák.

Az elhízás típusa lehet körte vagy alma, ez az edzésterv kidolgozásánál fontos momentum.

nagyon elhízott kell fogyni legjobb könnyű fogyás tippeket

A körte típus többnyire a nőkre jellemző, hiszen a súlyfelesleg elsősorban a hasra, csípőre, fenékre és a combokra rakódik. A férfiak inkább alma típusúan híznak, vagyis rájuk a kikerekedett pocak a jellemző. Mire figyeljünk?

Ezt ajánlja a szakember, ha fogyni akar

Az edzések összeállítása előtt figyelembe kell vennünk, hogy a túlsúlyos vagy duci embereknek általában magasabb a vérnyomásukde ezen túl a nyugalmi pulzusuk is sokkal magasabb, mint az átlagé.

Sok esetben az elhízást súlyosbítja a cukorbetegség valamely fokozata, és sokan vizesedéstől is szenvednek. A szervezet a magas cukor- szénhidrát- és sóbevitelnek köszönhetően megköti a vizet, amely kéz- vagy lábdagadáshoz vezethet.

Nagy túlsúllyal még a hétköznapi mozgás is erőltetetten történik, hiszen nagy nagyon elhízott kell fogyni kell mozgatni.

Amit mindenki utál: a hasi zsírpárnák

Sport esetén még nagyobb a test igénybevétele, a szervezet ehhez valószínűleg nincs hozzászokva. Figyelni kell, hogy a nagyon elhízott kell fogyni mozgásforma kímélje az ízületeket.

Fokozatosan szoktassuk hozzá a szervezetet a sporthoz, hogy a szív és az érrendszer alkalmazkodhasson a nagyobb igénybevételhez. Folyamatosan kell erősíteni az állóképességet is, hogy bírjuk az edzéseket.

Mire figyeljünk?

Túlsúly esetén először a kardiomozgásokat kell előnyben részesítenihogy erősödhessen a szív, és meginduljon a zsírégetés. Ezek közül is azokat kell választani, melyek nem terhelik nagyon a testet.

nagyon elhízott kell fogyni

Az intenzitás eleinte csak nagyon gyenge legyen, nem szabad kifulladásig gyalogolni, futni. Ajánlott sportok Nordic walking de eleinte az egyszerű séta is tökéletes Úszás — nagyon elhízott kell fogyni fitnesz ez utóbbit azok is zsírégető t9, akik nem tudnak úszni. A vízben nem fájdulnak meg az izmok, ízületek, könnyebb a mozgás, ennek ellenére éppen olyan hatékony, mintha szárazföldön edzenénk.

nagyon elhízott kell fogyni fogyni CDK

Túlsúlyosoknak a legideálisabb! Kerékpározás Futópad gyors gyalogláshozelliptikus tréner, de ezek is igen alacsony fokozaton, emelkedő nélkül. Kipróbálhatják a pilatest vagy a jógát is.

  • Orvos válaszol: Elhízás, 6. oldal
  • Ki számít kövérnek?
  • Duci vagyok, mit sportoljak? | Diéta és Fitnesz
  • Lehet, hogy kiválasztják az éppen divatos diéták egyikét.

Időtartam Az első időszakban még nem kell hetente négy-öt alkalommal edzeni. Először is szoktassuk hozzá a testet a rendszeres mozgáshoz. Az alábbiakban túlsúlyosak számára összeállított kardio-edzéstervet mutatunk be.

Lehet, hogy érdekel