Időszak és a fogyás

Fogyás tartósan, avagy hogyan fogyhatsz hatékonyan, fogyókúra nélkül?

Tudja, mi az az órához állított böjt? És azt, hogy mennyit lehet vele fogyni? Travelo De időszakos böjt néven - gyakran csak angolul: intermitten fastingként IF emlegetve - van egy aktuális trend, amely bár nem teljesen új keletű, egyre többször hallani róla mostanában.

Segítünk kitartani, ha nem mozdul a mérleg!

Az alábbiakban dietetikusunk arról ír, mi ez az egész, és vajon kinek érdemes követni ezt a trendi diétát. Dietetikus válaszol Az időszakos böjt intermittent fasting lényege, hogy az étkezéssel telt periódusokat böjti időszakok törik meg.

fogyás bronx Az lsd nekem lefogy

Több változata is ismert. Az egyik, a elven alapuló időszakos böjt szerint a 16 órányi böjtölést 8 óra étkezéses periódus követi, amikor nincs megszabva a időszak és a fogyás energia-felvétel maximuma.

Ez az 5 dolog befolyásolja, hogy milyen gyorsan tudod leadni a fölös kilókat

A böjti időszak és a fogyás alatt az ezen elvek szerint étkezők valóban éheznek, ez többnyire az esti-éjszakai alvást és a másnap délelőttöt foglalja magában.

Bár a két böjti nap ez esetben lehet két nem egymást követő nap is akár. Lehetséges előny: a fogyás Hogy miért kezd valaki ilyen jellegű alternatív étkezési ritmust követni, az sok mindenre vezethető vissza. Leggyakrabban a fogyás szándéka vezérli a böjtölőt, ami fel is sorolható az időszakos böjt előnyei között.

Ebben az esetben a fogyás annak tudható be, hogy az, időszak és a fogyás időszakosan böjtöl, összességében kevesebb energiát fogyaszt el, mint ha időkorlát nélkül étkezne, mivel lényegében kevesebb ideje van enni.

Menne böjt nélkül is?

Ilyen egyszerű lenne? Tulajdonképpen igen, bár nyilván ennél azért ez komplexebb.

Túlevés utáni fogyókúra: A dietetikus szerint drasztikus diétával nem tartós a siker

Maga a rövid böjt nem okoz alapvetően tartós fogyást, mivel a szervezetünk már szinte az emberiség kezdete óta hozzá van szokva a rövidebb-hosszabb nem evéshez, és alkalmazkodott is az éhezéshez, hiszen az volt a túlélés záloga, hogy tartalékolni tudjon az ínséges időkre. Ezért érezhetjük néha, hogy hiába nem eszünk, időszak és a fogyás fogyunk, vagy akár hízunk is.

Ezt az örökséget sokan szívesen elhagyták volna.

  1. Alultápláltságot jelent.
  2. A last minute fogyókúra előnyei és hátrányai | Well&fit
  3. A fogyás beindítása - Fogyókúra | Femina
  4. Fogyni az omnilife segítségével
  5. Alultápláltságot jelent.
  6. Ilyen kiélezett helyzetben nem érdemes vállalni az eredménytelenség kockázatát, hanem garantáltan hatásos módszert kell választani.
  7. Hogyan fogyhatsz hatékonyan?

Ugyanazt a hatást, amit az időszakos böjttel súlycsökkenésben elérhetünk, valójában a normál ritmusú, napi többszöri, hosszabb időszak és a fogyás periódusoktól mentes, csökkentett energiatartalmú étrenddel is elérhetjük. Részben inkább pszichés oka lehet annak, ha valakinél mégis az intermittáló böjt válik be, mert könnyebb ahhoz tartania magát, hogy 16 órán át a már említett 8 órás alvást követő 8 óra éhezéssel nem eszik, mint zsírégetés részletei, hogy többször, de kevesebbet energiatartalmat tekintve egyen a nap során és odafigyeljen a mértékletességre, rendszerességre.

Fontos tudni, hogy az időszakos böjt önbecsapás is lehet.

a koffein fokozza- e a fogyást sovány zsírégető az alkalmas affinitásához

Ha nem figyelünk arra, hogy a nem böjti órákban mit és mennyit eszünk, akkor akár túl is ehetjük magunkat. Az így leadott súlyfelesleg tehermentesítheti a szívet és az ízületeket, csökkentheti a vérnyomást is.

A legegyszerűbb lenne egyetlen szóval és egy vállrándítással lezárni az egészet: kitartás! Nyilvánvalóan ez a kulcsa a további fogyásnak, de egy kiéheztetett, elfáradt szervezetet nem lehet ennyivel elintézni.

De a böjtnek is vannak szabályai, nem egyenlő a koplalással, és ha valaki meggondolatlanul, felkészületlenül lát hozzá, akkor akár többet árthat, mint használ. Lehetséges hátrányok: szédülés, időszak és a fogyás, koncentrációs zavar Nem mindannyian reagálunk egyformán az energiamegvonásra, böjtölésre. Többek között az életkor, az egészségi állapot az inzulin és a vércukor hullámvölgyei Sokkal frusztráltabbak és dekoncentráltabbak lehetünk, ha éppen egy fontos vizsga vagy tárgyalás, esetleg az utazás idejére esne a böjti időszak.

fogyás tárgyak fogyás igazítás

Emiatt a depresszióval, szorongással küzdőknek sem javasolt a böjt és az időszakos böjt. Legjobb, ha a fogyáshoz dietetikus segítségét is igénybe vesszük, akivel meg tudjuk beszélni, hogy milyen egyénre szabott étkezési módszerrel tudjuk elérni hosszú távon az áhított súlycsökkenést. Vélhetően nem az időszakos böjtölést fogja támogatni, de ha ragaszkodunk időszak és a fogyás, segíthet abban, hogy legalább ne csináljuk rosszul és ne származzon bajunk belőle.

Cikkünk szerzője Schmidt Judit dietetikus.

Lehet, hogy érdekel