Hogyan lehet tartani a fogyás célját, 15 tipp, hogy kitartó maradj a diétában

A diéta alapjai, avagy hogyan fest egy diétás étrend?

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A helyes diéta: Így lehet tartósan fogyni!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére. Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat! Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened! Az egészséged közvetlen veszélyben van.

Miért nem jók a különböző csodadiéták?

Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened! Csakhogy a gyors diétákkal leadott kilók mind visszajönnek.

  • Legyen türelmes!
  • A helyes diéta: Így lehet tartósan fogyni!
  • Súlycsökkenés demenciában szenvedőknél
  • Változtass a szemléleteden!

Ezt nevezik jojóeffektusnak. Ahhoz, hogy tartósan és sikeresen csökkenthesd a súlyodat, és elkerülhesd a jojózást, egy másik megközelítésre van szükség. Mi is maga a jojóeffektus?

k- tron veszteség a betáplálóban 400m és zsírégetés

Ez alatt a gyors fogyás utáni gyors visszahízást értjük, amelynek egyfelől az az oka, hogy a célsúly elérése után a diétázó visszaáll a korábbi étrendjére, másfelől az, hogy az extrém kalóriamegszorítás miatt a szervezet "éhező módba kapcsol", vagyis úgy érzékeli, hogy nem kap elég tápanyagot, ezért a bevitt ételből többet raktároz el zsír formájában, és lelassítja az anyagcserét. Ha emellett a fogyókúrázó visszatér a korábbi étkezési szokásaihoz, amelyek miatt meghízott, könnyű megérteni, hogy lehet, hogy minden leadott kiló pillanatok alatt visszajön, sőt, a hízás még hogyan lehet tartani a fogyás célját is tovább folytatódik.

Hogy lehet kiküszöbölni a jojózást?

A tartós fogyás alapja a kalóriadeficit, de nem mindegy, hogy hogyan lehet tartani a fogyás célját kalóriadeficit. Az egészséges fogyás mértéke heti fél-1 kiló, ha ennél gyorsabban megy le az extra súly, akkor szinte elkerülhetetlen a jojózás.

Ehhez hetinapi kalóriányi deficitre van szükség, ezt azonban nem mind az étkezésből kell fedezned.

mit kell enni, hogy elveszítsem a zsírt a legjobb tippek a lecsökkentéshez

Sőt, az a legideálisabb, ha nagyjából az egyharmadát mozgásból állod. Az viszont már ezekből az arányokból is látszik, hogy bár a mozgás tagadhatatlanul fontos az anyagcsere rendes működéséhez és a vércukorszint rendben tartásához, a fogyás sikere a táplálkozáson áll vagy bukik.

hogyan lehet tartani a fogyás célját marha húzódó fogyni

Hiszen ha előáll a kalóriadeficit, a súly akkor is elindul lefelé, ha az ember meg sem mozdul hozzá. Ez alapján sokan gondolják azt, hogy egy kicsit jobban meghúzzák a napi kalóriabevitelt - nem sokkal, tényleg csak egy kicsit!

A szigorú diéta azonban ritkán hoz tartós eredményt, és az önfegyelmen alapuló fogyókúrás gondolkodás nagyon rossz mintákat ültet el az agyban.

1. Legyen türelmes!

Ha szigorú fegyelmet igényel, hogy ne együnk, akkor az étel nyilván valami olyan dolog, amire hogyan lehet tartani a fogyás célját vágyunk, mégsem kaphatjuk meg, innen pedig egyenes az út az ételfüggőség és az étkezési zavarok világába. A tartós fogyáshoz elengedhetetlen, hogy az ember átprogramozza az agyát, és reálisan közelítse meg a fogyást, ne akarjon többet és gyorsabban fogyni, mint az egészséges, és akkor könnyen elkerülheti a jojózást.

Ebben a hozzáállásváltásban segít például az intuitív étkezés is, melynek egyik alapelve éppen az, hogy el hogyan lehet tartani a fogyás célját utasítani a fogyókúrás mentalitást, hiszen ami tilos, arra csak jobban vágyunk, helyette ésszerű, új étrendet kell kialakítani.

Lehet, hogy érdekel